بهترین راه برای به خاطر سپردن و حفظ کردن کلمات انگلیسی

بهترین راه برای حفظ کردن کلمات انگلیسی

یادگیری لغات و کلمات یکی از حیاتی ترین بخش های فراگیری هر زبانی از جمله زبان انگلیسی محسوب میشه. روش ها و راه های زیادی برای به خاطر سپردن و حفظ کردن کلمات انگلیسی وجود داره. بعضی زبان آموزها از کُد کردن کلمات استفاده میکنن، برخی از گوش کردن به آهنگ و موسیقی، ولی در نهایت معنی و مفهوم بسیاری از لغات رو فراموش میکنن. پس چه راه حلی برای یادگیری همیشگی کلمات انگلیسی وجود داره؟

حفظ کردن کلمات انگلیسی در 10 قدم ساده

اگر تصمیم دارین یکبار برای همیشه مفهوم و کاربرد کلمات انگلیسی رو به حافظه بلندمدت خودتون بسپارین، روش تضمینی و ساده زیر رو حتماً امتحان کنین.

نمونه دفترچه یادگیری کلمات انگلیسی

قدم اول

یک دفترچه سازماندهی شده و مرتب به یادگیری کلمات انگلیسی اختصاص بدین.

قدم دوم

با هر واژه جدیدی که برخورد میکنین، اون کلمه رو در گروه مخصوص خودش (مثلاً فعل ها، اسم ها، صفات و …) در دفترچه بنویسین.

قدم سوم

بعد از گذشت 24 ساعت، یک هفته و یک ماه، کلمات جدیدی که در مرحله قبل به دفترچه اضافه کردین رو مجدداً مطالعه کنین.

قدم چهارم

هر چقدر بیشتر با یک کلمه برخورد و تعامل داشته باشین و به چشمتون بخوره، راحت تر اون لغت رو به خاطر میارید. پس برای هر کلمه حداقل سه مثال ساده از دیکشنری پیدا کنید تا با کاربرد و محل قرارگیری اون لغت در جمله آشنا بشین.

مشاهده مطلب معرفی بهترین دیکشنری ها برای یادگیری زبان انگلیسی

قدم پنجم

از کلمات جدیدی که یاد میگیرین حتماً در جملات مختلف استفاده کنین. قبل از اینکه یک کلمه به حافظه بلند مدت شما انتقال پیدا کنه، باید حداقل 10 بار از اون لغت استفاده کرده باشین.

قدم ششم

دفترچه کلمات رو در زمان های بیکاری و وقت های مرده مثل تاکسی، مترو و اتوبوس دوره کنین. تکرار یکی از ابزارهای مهم در یادگیری زبان‏های خارجی محسوب میشه.

قدم هفتم

روش صحیح استفاده از دیکشنری رو یاد بگیرین. میدونین اطلاعاتی که همراه هر کلمه نوشته شده دقیقاً چه معنایی میده؟ یا میتونین تلفظ صحیح هر کلمه رو در دیکشنری تشخیص بدین؟ متاسفانه بسیاری از زبان آموزها اهمیت استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی رو نادیده میگیرن. همین موضوع ضربه سنگینی به سرعت و روند فراگیری افراد میزنه.

قدم هشتم

مغز خودتون رو با یادگیری روزی 100 کلمه خسته و منفجر نکنین! فرا گرفتن کامل و صحیح 8 الی 10 کلمه در روز برای شروع کافیه. با گذشت زمان و بالا رفتن سطحتون میتونین این مقدار رو افزایش بدین.

مشاهده مطلب بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی همراه با معرفی منابع

قدم نهم

سعی کنین با یکی از اعضای خانواده، دوستان یا همکارانتون کلمات انگلیسی رو یاد بگیرین و هر از گاهی از همدیگه سوال بپرسین و دانش خودتون رو محک بزنین.

قدم دهم

برنامه های موبایل و سایت های رایگان زیادی برای یادگیری کلمات انگلیسی وجود داره. به عنوان مثال بخش یادگیری کلمات انگلیسی همین سایت لغات انگلیسی رو بصورت تصویری و موضوع بندی شده با شما آموزش میده. حتماً از این منابع مفید برای گسترش دایره لغات انگلیسی استفاده کنین.

مشاهده بخش یادگیری تصویری لغات انگلیسی

اگر شما هم راهکار مناسبی برای به خاطر سپردن و حفظ کردن کلمات انگلیسی سراغ دارین، حتماً در بخش نظرات این صفحه با زبان آموزهای دیگه به اشتراک بگذارین.

1 نظر
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
کامران عاطفی
زبان آموز
5 سال قبل

مفید بود تشکر