معرفی بهترین دیکشنری انگلیسی برای یادگیری زبان

بهترین دیکشنری انگلیسی

دیکشنری یا فرهنگ لغات یکی از مهمترین ابزارهای یادگیری زبان محسوب میشه. یکی از ساده ترین کاربردهای دیکشنری پیدا کردن معنی کلماتی هست که با اونها آشنا نیستیم. اما دیکشنری کاربردهای بسیار مهم دیگه ای هم داره که در ادامه این مطلب علاوه بر معرفی بهترین دیکشنری ها برای یادگیری زبان انگلیسی، بهشون اشاره میکنیم.

کاربرد های دیکشنری

متاسفانه اکثر زبان آموزها فقط برای یادگیری معنی کلمات از دیکشنری استفاده میکنن. اگر شما جزو این دسته هستین، باید بدونین که یاد گرفتن معنی یک کلمه بدون دونستن تلفظ صحیح و کاربرد اون تقریباً هیچ فایده ای نداره. یک دیکشنری خوب به شما کمک میکنه تا:

  • معنای یک کلمه انگلیسی که میبینین یا میشنوین رو براحتی پیدا کنین
  • تلفظ صحیح یک کلمه رو یاد بگیرین
  • با تکیه کلمات یا word stress آشنا بشین (یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی لهجه)
  • املا یا دیکته یک کلمه رو بررسی کنین
  • اجزای گفتار (Part of Speech) یا اقسام هر کلمه رو یاد بگیرین (به عنوان مثال از یک اسم به جای یک فعل استفاده نکنین)
  •  با حالت جمع یک اسم یا گذشته یک فعل آشنا بشین
  • مترادف یا متضاد یک کلمه رو پیدا کنین
  • با مثال هایی از استفاده صحیح کلمات در جمله آشنا بشین

برای اینکه بتونیم از دیکشنری استفاده بهینه کنیم و به تمام موارد بالا دسترسی داشته باشیم، باید بین صد ها دیکشنری مختلف یکی رو انتخاب کنیم. نگران نباشین، در ادامه این مطلب برخی از بهترین دیکشنری ها رو به شما معرفی میکنیم.

دیکشنری انگلیسی به انگلیسی

دیکشنری های تک زبانه (مثل انگلیسی به انگلیسی) در مقایسه با دیکشنری های دو زبانه (مثل انگلیسی به فارسی) اطلاعات کامل تر و مفیدتری رو ارائه میکنن. اگر سطح زبان شما متوسط یا بالاتر هست بهتون توصیه میکنیم که حتماً از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنین.

1. دیکشنری آنلاین کمبریج

دیکشنری کمبریج یکی از معتبرترین و بهترین دیکشنری های انگلیسی، و همراه با تمام ویژگی های بالاست. نسخه آنلاین این دیکشنری ترکیب کاملی از چهار دیکشنری معروف Cambridge Dictionary of American English، Cambridge Learner’s Dictionary، Cambridge International Dictionary of Phrasal Verbs و Cambridge International Dictionary of Idioms بوده و استفاده از اون کاملاً رایگان هست.

2. دیکشنری آنلاین آکسفورد

دیکشنری آکسفورد هم در مقایسه با دیکشنری کمبریج چیزی کم نداره. دسترسی رایگان به فرهنگ لغات منحصر به فرد، تلفظ بریتانیایی و آمریکایی، تاریخچه کلمات، مثال های کاربردی و متنوع، لیست کلمات و آموزش گرامر انگلیسی از ویژگی های این دیکشنری معتبره.

3. دیکشنری آنلاین مریام وبستر

دیکشنری وبستر اولین بار در سال 1828 منتشر شد و در حال حاضر یکی از انتشارات معروف آمریکایی به حساب میاد. نسخه آنلاین این دیکشنری علاوه بر ویژگی های اشاره شده شامل آموزش ویدیویی، یادگیری کلمات از طریق بازی و امتحان، و معرفی یک کلمه کاربردی و مفید بصورت روزانه میشه. استفاده از این دیکشنری هم مثل دو مورد قبلی کاملاً رایگانه.

با یک جستجوی ساده داخل گوگل با دیکشنری های متنوعی از جمله مک میلان، کالینز، dictionary.com و … هم آشنا میشین که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن. ولی از اونجایی که 3 مورد معرفی شده تمام این ویژگی ها رو بصورت کامل و رایگان دارن، توصیه ما انتخاب یکی از اونهاست.

دیکشنری انگلیسی به فارسی – فارسی به انگلیسی

هرچند استفاده از دیکشنری انگلیسی به فارسی محدودیت های خودش رو داره و در بهترین حالت هم نمیتونه جایگزین مناسبی برای دیکشنری های انگلیسی به انگلیسی باشه، ولی اکثر زبان آموزان مبتدی در شروع یادگیری به اون احتیاج دارن.

دیکشنری های انگلیسی به فارسی زیادی بصورت چاپی و آنلاین وجود داره، ولی با بررسی های انجام شده فقط آبادیس رو بهتون پیشنهاد میکنیم. دلیل اول این پیشنهاد استفاده دیکشنری آبادیس از تلفظ های صوتی دیکشنری کمبریج هست. دلیل بعدی وجود مثال های مربوط به هر کلمه همراه با ترجمه فارسی و دلیل آخر هم امکان استفاده از اون روی گوشی های موبایل با سیستم عامل آی او اس و اندروید هست.

جمع بندی

استفاده از دیکشنری در یادگیری زبان خیلی مهمه. یک دیکشنری خوب به شما کمک میکنه تا معنی، تلفظ، املاء، و کاربرد یک کلمه رو بطور کامل یاد بگیرین. توصیه ما استفاده از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی و ترجیحاً یکی از دیکشنری های کمبریج، آکسفورد یا وبستر هست. در صورتی که به دیکشنری انگلیسی به فارسی یا فارسی به انگلیسی نیاز داشتین، میتونین از آبادیس (abadis.ir) استفاده کنین. ولی حواستون باشه که استفاده از دیکشنری دو زبانه محدودیت های خودش رو داره و در بهترین حالت هم نمیتونه تمام اطلاعات مورد نیاز رو برای شما فراهم کنه.

2 نظر
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
پورمختار
زبان آموز
5 سال قبل

من از آکسفرد استفاده میکنم و‌خیلی راضی هستم

جایینو
زبان آموز
4 سال قبل

از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !