تفاوت shop و store در زبان انگلیسی

تفاوت shop و store در انگلیسی

بسیاری از افراد از کلمات shop و store به جای هم استفاده میکنن، اما آیا واقعاً اونها هم معنی و یکسان هستن؟ در این مطلب تفاوت های ظریف بین این دو کلمه رو همراه با مثال و تصویر بررسی میکنیم.

تفاوت معنایی

در ابتدا باید به تعاریف این کلمات نگاه کنیم. بر اساس فرهنگ لغت انگلیسی کمبریج، کلمه store فروشگاه بزرگی هست که در اون میتونیم انواع مختلفی از کالاها رو خریداری کنیم. در حالیکه shop مغازه یا مکانی هست که در اون کالا ها یا خدمات نسبتاً محدود و معمولاً مرتبط با هم به فروش میرسه.

به زبان ساده تر یک فروشگاه یا store معمولاً اندازه بزرگتری داشته و طیف وسیع تری از محصولات رو شامل میشه. به عنوان مثال، ممکنه ما برای خرید لباس، کفش، عطر، لوازم آرایشی و غیره به یک فروشگاه بزرگ یا store بریم، اما برای خرید دفتر و کتاب به یک مغازه کتاب فروشی یا bookshop مراجعه کنیم. برای درک بهتر تفاوت shop و store تصاویر زیر رو مشاهده کنین:

تصویر shop در زبان انگلیسی
تصویر store در زبان انگلیسی

تفاوت منطقه ای

تفاوت دوم بین shop و store استفاده در انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی هست. در انگلیسی آمریکایی، از کلمه store بیشتر از shop استفاده میشه، به خصوص برای مکان هایی که مواد غذایی میفروشن. در انگلیسی بریتانیایی، shop بیشتر از store استفاده میشه، به خصوص برای مکان هایی که کالاها یا خدمات تخصصی ارائه میکنن، مثل کتاب فروشی، موبایل فروشی و آرایشگاه.

با این وجود، استثناهایی هم برای این قاعده وجود داره. به عنوان مثال، در هر دو زبان انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی، میتونیم از هر دو کلمه shop و store برای فروشگاه های آنلاین مثل آمازون یا دیجی کالا استفاده کنیم. علاوه بر این، در هر دو زبان انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی، فروشگاه بزرگی که دارای بخش های مجزا برای فروش انواع کالاهاست، department store نامیده میشه.

توجه داشته باشین که هر دو کلمه shop و store با این معنی در نقش اسم (noun) در جمله بکار برده میشن. به مثال های زیر توجه کنین:

I work twice a week at the bookshop.

هفته ای دوبار در مغازه کتاب فروشی کار میکنم.


Are there any shops near here?

مغازه ای نزدیک اینجا هست؟


She’s got a job in a department store.

او در یک فروشگاه بزرگ کار پیدا کرده.


The economic crisis forced the closure of many stores.

بحران اقتصادی باعث تعطیلی بسیاری از فروشگاه ها شد.

امیدواریم در این مطلب تفاوت shop و store رو کاملاً درک کرده باشین. در صورتیکه هنوز سوالی درباره این کلمات دارین، در بخش نظرات این صفحه به اشتراک بگذارین تا پاسخگوی شما باشیم.

منابع انگلیسی مرتبط با این موضوع برای مطالعه بیشتر:

2 نظر
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی
زبان آموز
1 روز قبل

سلام
فرق کلمه mall با این دو چیه ؟