تفاوت movie و film در زبان انگلیسی

تفاوت movie و film در انگلیسی

اگر از طرفداران سینما هستین، شاید براتون سوال پیش اومده باشه که تفاوت movie و film چیه؟ آیا اونها فقط مترادف هستن یا معانی و مفاهیم متفاوتی دارن؟ در ادامه این مطلب منشا، کاربرد و مفاهیم این دو اصطلاح رو بررسی میکنیم.

تفاوت movie و film: ریشه

کلمه movie از کوتاه شدن عبارت moving picture یا تصویر متحرک گرفته شده، که روشی رایج برای اشاره به فیلم های اولیه در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی بود.

ریشه کلمه movie در انگلیسی

کلمه film از موادی که برای ضبط و نمایش این تصاویر استفاده میشه، مثل سلولوئید یا فیلم عکاسی گرفته شده. ریشه هر دو واژه به روزهای اولیه سینما برمیگرده، اما در طول زمان مفاهیم متفاوتی پیدا کرده اند.

ریشه کلمه film در انگلیسی

تفاوت movie و film: کاربرد

هر دو کلمه movie و film رو میتونیم برای اشاره به مجموعه ای از تصاویر متحرک که داستانی رو بیان میکنن، و معمولاً در سینما یا تلویزیون به نمایش گذاشته میشن، استفاده کنیم. هرچند، تفاوت هایی در نحوه استفاده از اونها در زمینه ها و مناطق جغرافیایی مختلف وجود داره:

  1. کلمه film در انگلیسی بریتانیایی رایج تره، در حالی که movie در انگلیسی آمریکایی بیشتر استفاده میشه.
  2. واژه film بیشتر حالت رسمی و فنی داره، در حالی که movie بیشتر جنبه غیر رسمی و محاوره ای داره.
  3. اصطلاح film بیشتر برای اشاره به محصولات هنری، آموزشی یا مستقل استفاده میشه، در حالی که movie بیشتر برای اشاره به محصولات تجاری، عامه پسند یا پرفروش بکار میره.
  4. لغت film بیشتر برای اشاره به رسانه یا فناوری ضبط تصاویر متحرک بکار برده میشه، در حالی که movie بیشتر برای اشاره به محصول نهایی یا محتوای تصاویر متحرک استفاده میشه.

به عنوان مثال:

I studied film at university.

من در دانشگاه فیلم سازی خوندم. (film برای اشاره به یک رشته یا رسانه)


I watched a movie last night.

من دیشب یک فیلم تماشا کردم. (movie برای اشاره به یک محصول یا سرگرمی)


Farnoosh is a film director.

فرنوش یک کارگردان سینماست. (film برای اشاره به یک حرفه)


Farnoosh loves action movies.

فرنوش عاشق فیلم های اکشن هست. (movie برای اشاره به یک ژانر)


Cannes film festival showcases films from around the world.

جشنواره فیلم کن فیلم هایی از سراسر جهان رو به نمایش میگذاره. (film برای اشاره به یک رویداد هنری یا فرهنگی)


The movie theater is closed due to the coronavirus pandemic.

سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هست. (movie برای اشاره به یک مکان یا کسب و کار)

تفاوت movie و film: مفاهیم

مطمئناً تفاوت های ذکر شده در بخش قبل مطلق و فراگیر نیستن. موارد زیادی وجود داره که هر دو اصطلاح رو میشه به جای هم استفاده کرد، بدون اینکه معنی یا لحن جمله تغییر کنه. انتخاب بین کلمات movie و film میتونه حاکی از نگرش یا دیدگاه متفاوت نسبت به سینما باشه. برخی افراد ممکنه یک اصطلاح رو بر اساس سلیقه، نظر یا قصد شخصیشون ترجیح بدن. اما به طور کلی:

  • واژه film ممکنه به احساس احترام، قدردانی یا انتقاد نسبت به سینما به عنوان نوعی از هنر، یک بیان فرهنگی یا تفسیر اجتماعی اشاره داشته باشه.
  • واژه movie ممکنه به احساس لذت یا سرگرمی نسبت به سینما به عنوان یک تفریح یا فانتزی اشاره داشته باشه.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، کلمات movie و film دو اصطلاحی هستن که میتونن به جای هم برای اشاره به تصاویر متحرک استفاده بشن، اما منشاء، کاربرد و مفاهیم متفاوتی دارن. بسته به موضوع و منطقه جغرافیایی، این کلمات ممکنه معانی و مفاهیم متفاوتی رو در مورد سینما منتقل کنن. در نتیجه، هیچ پاسخ قطعی برای اینکه کدوم عبارت بهتر یا صحیح تره وجود نداره. انتخاب بین این دو لغت کاملاً به هدف، مخاطب و سبک شما بستگی داره.

امیدواریم در این مطلب با مفاهیم و تفاوت movie و film به صورت کامل آشنا شده باشین. اگر نیاز به توضیح بیشتر در مورد این موضوع دارین، لطفاً سوالاتتون رو در بخش نظرات همین صفحه به اشتراک بگذارین.

منابع انگلیسی مرتبط با این موضوع برای مطالعه بیشتر:

0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات