تفاوت color و colour در زبان انگلیسی

تفاوت color و colour در انگلیسی

تفاوت کلمات color و colour چیه؟ چرا عده ای از انگلیسی زبانان از املای color و برخی از colour استفاده میکنن؟ در واقع هیچ کدوم از این املاها اشتباه نیست و هر دو کلمه دقیقاً به یک معنی هستن. قبل از اینکه ریشه تفاوت این کلمات رو بررسی کنیم، به خاطر داشته باشین که:

  1. هر دو املای color و colour صحیح هستن.
  2. در ایالات متحده و زبان انگلیسی آمریکایی املای color رو ترجیح میدن.
  3. در زبان انگلیسی بریتانیایی و کشورهایی نظیر انگلستان، اسکاتلند، ایرلند، کانادا، استرالیا و نیوزیلند غالباً از املای colour استفاده میکنن.

تاریخچه تفاوت color و colour

هر دو املای color و colour قرن ها قدمت دارن. ریشه کلمه color که امروزه به عنوان املای آمریکایی در نظر گرفته میشه، در واقع به چند قرن پیش از شکل گیری ایالات متحده آمریکا بر میگرده. کلمات colur ، culoure و coolor پیش از اینکه املای مدرن بریتانیایی colour در قرن هفدهم رواج پیدا کنه، به عنوان جایگزین های این کلمه استفاده میشدن. در حقیقت نسخه آمریکایی color در اوایل قرن نوزدهم به لطف ساده سازی املای انگلیسی توسط افرادی نظیر نو آ وبستر، نویسنده اصلی دیکشنری وبستر، شکل گرفت. تفاوت کنونی در املای اکثر کلمات آمریکایی و بریتانیایی به نو آ وبستر نسبت داده میشه.

مطلب مرتبط مشاهده لیست کامل تفاوت لغات آمریکایی و بریتانیایی با معنی فارسی

در ادامه با کاربرد کلمات color و colour در چند مثال ساده آشنا میشیم:

What colour / color are your eyes?

چشمات چه رنگیه؟


Are the photos in colour / color or black and white?

عکس ها رنگی هستن یا سیاه و سفید؟


 What’s your favourite colour / color?

رنگ مورد علاقه ات چیه؟

نکته تفاوت املایی کلمات favorite و favourite هم دقیقاً به همین موضوع بر میگرده. املای favorite آمریکایی و favourite بریتانیایی محسوب میشه.

امیدواریم در این مطلب دلیل تفاوت املایی color و colour رو کاملاً متوجه شده باشین. در صورتیکه دیدگاه یا سوالی در مورد این کلمات دارین، در بخش نظرات این صفحه به اشتراک بگذارین.

منابع انگلیسی مرتبط با این موضوع برای مطالعه بیشتر:

Subscribe
Notify of
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات