بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی: 11 راهکار موثر

بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی

یادگیری گرامر انگلیسی مثل یک بازی هست. بعضی ها استعداد خوبی تو این بازی دارن و راحت تر به یک زبان دوم مسلط میشن، ولی خیلی از ما باید بارها و بارها با افعال، اسامی، صفات، اصول و قوانین و … سر و کله بزنیم تا بالاخره به خاطرمون بسپریم که چی به چی شد!

11 راهکار موثر برای پیشرفت در یادگیری گرامر زبان انگلیسی

در ادامه این مطلب 11 راهکار موثر و مفید که به شما کمک میکنه تا در یادگیری گرامر زبان انگلیسی پیشرفت چشمگیری داشته باشین رو بررسی میکنیم.

1. خودتون رو متعهد کنید.

یادگیری گرامر زبان انگلیسی انگیزه و پشتکار زیادی میخواد. پس قبل از شروع، سختی هایی که پیش رو دارین رو در نظر بگیرین، از راهی که قراره برین مطمئن بشین و حتماً به خودتون قول بدین که تا انتهای کار کم نیارین.

2. یک کتاب گرامر خوب تهیه کنید.

در اختیار داشتن یک کتاب یا منبع مطمئن و خوب برای یادگیری گرامر انگلیسی بهتون اجازه میده تا بعد از یادگیری هر مبحث، بارها و بارها اون رو دوره و تمرین کنین. به عنوان مثال مجموعه کتاب های English Grammar in Use که شامل سطح های مبتدی، متوسط و پیشرفته هست کمک زیادی به شما میکنه.

3. از برنامه های آموزش گرامر استفاده کنید.

این روزها دسترسی به گوشی موبایل هوشمند تقریباً برای همه میسر شده. برنامه های آموزش گرامر انگلیسی و دیکشنری های رایگان زیادی وجود دارن که میتونین در مترو، تاکسی و وقت های بیکاری ازشون استفاده کنین.

4. هر روز تمرین کنید.

یکی از ضروری ترین گام ها برای پیشرفت در گرامر انگلیسی، تمرینه. هر روز تا جایی که وقت دارین مباحث گرامری رو تمرین کنین. یادتون باشه برای اینکه در گرامر زبان انگلیسی پیشرفت چشمگیری داشته باشین، باید هر چهار مهارت اصلی یعنی خواندن، نوشتاری، شنیداری و گفتاری رو مطالعه و تمرین کنین. در طول روز، هر فرصتی برای تمرین این چهار مهارت پیدا کردین، حتماً بهترین استفاده رو ازش ببرین.

5. لغات جدید یاد بگیرید.

هر زمان با لغت جدیدی برخورد میکنین، اون رو تو یک دفتر مخصوص یادداشت کنین و از دیکشنری، معنی انگلیسی، فارسی و کاربردش در جمله رو بهش اضافه کنین. حفظ کردن معنی کلمات بدون دونستن نقش یا کاربرد گرامریشون هیچ سودی براتون نداره.

6. انگلیسی بخونید.

این بخش برای یادگیری گرامر انگلیسی خیلی مهمه. خوندن متن های انگلیسی بهتون کمک میکنه تا استفاده صحیح گرامر رو لمس کنین و عمیقاً اونها رو یاد بگیرین. کافیه موضوعی که دوست دارین رو انتخاب کنین و به راحتی داخل اینترنت به کتاب ها، داستان ها، مقالات، اخبار و … دسترسی داشته باشین. مواردی که متوجه نشدین رو در گوگل جستجو کنین و یا از دوستان یا معلم تون کمک بگیرین. استفاده از این روش در بلند مدت باعث میشه تا وقتی یک جمله که از نظر گرامری ایراد داره رو میبینین، به چشمتون عجیب و نا آشنا بیاد.

7. منطق هر قانون رو یاد بگیرید.

هر قاعده و قانون گرامری، یک منطقی پشتش داره. به جای حفظ کردن فرمول های گرامری، این منطق ها رو یاد بگیرین. بین کلمات و جملات بگردین و با چشم خودتون ببینین که اون منطق ها همیشه وجود دارن. اینجوری هیچوقت یک اشتباه رو دوباره تکرار نمیکنین.

مطلب 22 راهکار موثر برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه رو از دست ندین!

8. فیلم و سریال انگلیسی ببینید.

تا میتونین فیلم و سریال انگلیسی ببینین، ولی نه با زیر نویس فارسی! استفاده از زیر نویس فارسی ضربه زیادی به یادگیری شما میزنه. در واقع شما نه دیالوگ های انگلیسی رو به دقت میشنوین، و نه داستان فیلم رو بدرستی دنبال میکنین. فیلم و سریال انگلیسی رو یا با زیرنویس انگلیسی ببینین، یا بدون زیرنویس.

9. انگلیسی گوش کنید.

شاید فکر کنین گوش کردن به زبان انگلیسی فقط در کلاس های درس یا خارج از کشور امکان پذیره. ولی شما میتونین به راحتی تمام روز به زبان انگلیسی گوش کنین. اپلیکیشن های موبایل، پادکست ها، وبسایت های آموزش زبان، کانال ها و شبکه های اجتماعی، اخبار و … منابع رایگان و مفیدی برای اینکار هستن. شاید در ابتدا تمام چیزهایی که میشنوین رو متوجه نشین، ولی آشنا شدن گوش تون به ساختار صحیح زبان انگلیسی، به اندازه خوندن تمام کتاب های گرامر به شما کمک میکنه.

10. انگلیسی صحبت کنید.

اگر در کلاس زبان شرکت میکنین، با هم کلاسی ها و معلمتون، در خانه با افراد خانواده و بیرون از خانه با دوستان تون انگلیسی صحبت کنین. حتی اگر این امکان روزی پنج دقیقه براتون فراهم میشه، ازش دریغ نکنین. مباحثی که یاد میگیرین رو باید استفاده کنین، پس خجالت رو کنار بگذارین و از امروز این روش عالی رو شروع کنین.

11. انگلیسی بنویسید.

نوشتن به زبان انگلیسی ساده ترین راه برای تقویت گرامر هست. برای نوشتن به زبان انگلیسی تنها به یک قلم و کاغذ نیاز دارین. حتی میتونین در نوشتن کامنت ها و ارتباط های مجازی تون از زبان انگلیسی استفاده کنین. یا شب ها قبل از خواب با استفاده از جمله ها و ساختارهای ساده، اتفاقات اون روز رو یادداشت کنین.

Subscribe
Notify of
1 نظر
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Anonymous
زبان آموز
5 سال قبل

Really useful
Tnx