بهترین روش ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

در حال حاضر زبان انگلیسی معیاری جهانی برای مکالمه محسوب میشه. فرقی نمیکنه از زبان انگلیسی برای مسائل کاملاً شخصی یا حرفه ای استفاده میکنیم، داشتن مهارت در صحبت کردن، نوشتن و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی همیشه مورد توجه بود و با ارزش خواهد ماند. از این رو، نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان سوال مهمی در ذهن والدین بوده و همیشه به دنبال راهکاری برای رسیدن به این هدف هستن.

هفت راهکار تضمینی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان خردسال

با استفاده از این نکات و تکنیک های ساده میتونین به راحتی کودک خودتون رو برای یادگیری زبان انگلیسی آماده کنین.

1. یادگیری زبان انگلیسی رو به یک تجربه همه جانبه تبدیل کنین.

یادگیری در محیطی که از روند آموزشی پشتیبانی میکنه، باعث پیشرفت سریعتر کودکان میشه. استفاده از تصاویر حروف الفبا و کلمات پایه در اتاق کودک، پخش کردن موسیقی و شعر انگلیسی، نمایش برنامه های تلویزیونی آموزنده مثل انیمیشن ها و کارتون های مناسب میتونه محیط زندگی روزمره کودک رو به بهترین مکان برای یادگیری و درک نکات ریز زبان انگلیسی تبدیل کنه.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از موسیقی

2. از منابع موزیکال و موسیقی استفاده کنین.

اکثر والدین از ابتدا به استفاده از کتاب های درسی برای آموزش زبان انگلیسی متوسل میشن. این روش برای بچه های کوچک خیلی زود حوصله سر بر و خسته کننده میشه. برای حل این مشکل بهتره از آهنگ ها و ترانه های انگلیسی کودکانه یا حتی موسیقی واقعی که متن انگلیسی داره استفاده کنین. گوش دادن به کلمات و ریتم گفتار انگلیسی، کودک رو با آوای حروف و تلفظ صحیح کلمات آشنا میکنه. ذهن کودک شما به طرز شگفت آوری عمل میکنه، پس مطمئن باشین که با مرور زمان، جزئیات دقیق تر و معانی بیشتری رو با استفاده از این روش یاد میگیره.

3. با کودک خود انگلیسی صحبت کنین.

کودکان در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی قادر به جمله سازی نیستن. از این رو، برقراری ارتباط کلامی با بکارگیری کلمات و عبارات ابتدایی و محدودی که به مرور زمان یاد میگیرن، امری ضروری به حساب میاد. در صورتیکه تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط هستین، درباره فعالیت های روزمره و مسائل ساده با فرزندتون صحبت کنین. به عنوان مثال، ازش بخواین تا بجای گفتن “من میخوام بازی کنم” از عبارت “I want to play” استفاده کنه.

4. یادگیری زبان انگلیسی رو به یک بازی سرگرم کننده تبدیل کنین.

خواندن کتاب یا صحبت کردن به زبان انگلیسی تنها راه یادگیری زبان نیست. انجام بازی ها و فعالیت های سرگرم کننده که به درک معنای زبان کمک میکنن، باعث میشه کودک درک عمیق تری از زبان انگلیسی پیدا کنه. بازی کشیدن نقاشی اشیاء و حدس زدن نام اونها به یادگیری تصویری زبان انگلیسی کمک میکنه. بازی هنگ من (دار بازی) به کودک کمک میکنه تا حذف کردن حروف ناخواسته رو بفهمه و شکل گیری کلمات با استفاده از حروف رو بهتر درک کنه.

مجموعه بازی های یادگیری کلمات انگلیسی مخصوص کودکان در سایت کیدی هم شامل 30 بازی برای مطابقت لغات و تصاویر در زمینه های مختلف بوده که هر سه جنبه تصویری، صوتی و نوشتاری در یادگیری لغات رو پوشش میده.

بازی هنگ من
بازی هنگ من یا دار بازی

5. یادگیری از طریق گفتن داستان هیجان انگیز میشه.

ذهن کودکان قدرت تجسم تصویری بسیار واضحی داره. استفاده از این نعمت خدا دادی یک راه عالی برای بهبود یادگیری اونهاست. خواندن کتاب داستان های مصور برای کودک به ایجاد رابطه بین کلمات و محیط ها و شخصیت های داستان کمک زیادی میکنه. همچنین، بکارگیری تصاویر و صداهای مرتبط در داستان به اونها کمک میکنه تا در آینده افکارشون رو واضح تر بیان کنن.

6. یادگیری گرامر با تکرار آسون تر میشه.

آموزش دستور زبان انگلیسی به کودکان فرایند مشکلیه و معمولاً از سن 10 سالگی و در مدرسه شروع میشه. وجود قوانین زیاد گرامری و نحوه های مختلف جمله سازی باعث گیج شدن افراد بزرگسال هم میشه. بهترین راه برای آشنایی کودک با دنیای گرامر، استفاده مداوم از دستور زبان مناسب در مکالمات عمومی هست. زمانیکه که کودک از گرامر اشتباه استفاده میکنه، جمله رو با گرامر صحیح تکرار کنین و بهش اجازه بدین تا تشخیص بده که کدوم ساختار بهتر و درست تر به نظر میرسه. تکرار مداوم قوانین گرامری، کودک رو با روش صحیح ساخت جملات آشنا میکنه.

همچنین استفاده از مجموعه کتاب های آموزش زبان انگلیسی مخصوص کودکان کمک زیادی در آموزش کلیه مباحث و بخصوص گرامر میکنه.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم و کارتون

7. هیچ چیز مثل تماشای یک فیلم شگفت انگیز، یادگیری زبان انگلیسی رو لذت بخش نمیکنه.

یادگیری همیشه باید سرگرم کننده باشه. بچه ها میتونن به سرعت بی حوصله بشن و چیز دیگه ای برای جلب توجه خودشون پیدا کنن. یک فیلم یا کارتون انگلیسی مناسب و جذاب به اونها نشون بدین و بعداً ازشون بخواین که نقش شخصیت های اصلی رو بازی کنن یا داستان فیلم رو به زبان خودشون به انگلیسی بیان کنن.

جمع بندی

آموزش هر چیزی در سنین پایین مزایای خاص خودش رو داره. یادگیری زبان انگلیسی در کودکی، در صورت آموزش صحیح بسیار آسون هست. ترکیب روش های متنوع و جالب این مطلب به پیشرفت کودک شما کمک چشمگیری میکنه. مکالمه انگلیسی رو در خانواده به یک عادت طبیعی تبدیل کنین. ساعات مشخصی از روز رو فقط به انگلیسی صحبت کردن اختصاص بدین. به این ترتیب، کودک شما به آرامی و بطور طیبعی شروع به یادگیری دانش زبان انگلیسی میکنه.

توصیه ما

سایت کیدی (www.kiddie.ir) اولین و کاملترین مجموعه آموزش آنلاین زبان انگلیسی مخصوص کودکان در ایران بوده که با استفاده از روش های مدرن و اصول بین المللی، فراگیری کودکان 3 الی 10 سال رو بطور چشم گیری افزایش داده و یادگیری زبان انگلیسی رو برای کودک شما آسونتر میکنه.

0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات