کاربرد و تفاوت aim و goal و objective در زبان انگلیسی

تفاوت Aim و Goal و Objective در زبان انگلیسی

در این مطلب به بررسی کاربرد و تفاوت aim و goal و objective به معنای “هدف” میپردازیم. به دلیل تفاوت بسیار کمی که در مفهوم این سه کلمه وجود داره، بسیاری از انگلیسی زبانان این کلمات رو به جای همدیگه استفاده میکنن. البته رایج ترین اونها در مکالمات روزمره اصطلاح goal هست. کلمات aim و objective معمولاً در نوشته های رسمی تر استفاده میشن.

تفاوت aim و goal و objective چیه؟

اصطلاح goal یک نتیجه خاص و قابل اندازه گیری هست که میخوایم به اون برسیم. در حالی که objective اقدام یا گام مشخصی هست که برای رسیدن به هدف (goal) انجام خواهیم داد. به زبان ساده تر، اصطلاح objective مشخص تر و واضح تر از goal هست. به عنوان مثال:

Our goal is to improve health care for children.

هدف ما بهبود مراقبت های بهداشتی از کودکان هست. (هدف کلی)


Our objective is to provide 10,000 children with vaccines.

هدف ما تهیه واکسن برای 10 هزار کودک هست. (هدف مشخص)

نکته در مکالمات روزمره معمولاً از کلمه goal هم برای اهداف کلی و هم اهداف مشخص استفاده میشه و انگلیسی زبانان توجه زیادی به این تفاوت نمیکنن. در نتیجه، هر دو جمله زیر در مکالمه صحیح محسوب میشه:

My goal is to lose weight.

هدف من اینه که وزن کم کنم.


My goal is to lose 10 kilograms by the summer.

هدف من اینه که تا تابستون 10 کیلوگرم وزن کم کنم.

مطلب مشابه مشاهده مطلب کاربرد و تفاوت Ache و Pain و Hurt در زبان انگلیسی

علاوه بر این، کلمات goal و objective اسم (noun) هستن، ولی کلمه aim هم میتونه در نقش اسم استفاده بشه و هم فعل. به طور کلی، اصطلاح aim به هدف نهایی و چیزی که امیدواریم در نهایت به دست بیاریم اشاره میکنه. به مثال های زیر توجه کنین:

The aim of this project is to increase students’ motivation.

هدف این پروژه افزایش انگیزه دانشجویان هست. (هدف و خواسته نهایی)


We’re aiming to increase students’ motivation.

ما در صدد افزایش انگیزه دانشجویان هستیم. (هدف و خواسته نهایی)

جمع بندی

برای درک بهتر تفاوت goal ، aim و objective هر سه کلمه رو در یک مثال بررسی میکنیم.

اگر قصد دارین زبان انگلیسی یاد بگیرین، ممکنه هدف نهایی شما (aim) این باشه که به این زبان مسلط بشین. هدف کلی شما (goal) ممکنه قبولی در یک آزمون زبان یا مکالمه با یک انگلیسی زبان باشه. هدف مشخص شما برای رسیدن به این خواسته (objective) ممکنه شرکت در کلاس زبان انگلیسی به مدت 3 ماه و مطالعه زبان انگلیسی به مدت 8 ساعت در روز باشه.

امیدواریم در این مطلب کاربرد و تفاوت aim و goal و objective رو بخوبی یاد گرفته باشین. اگر هنوز سوالی در این زمینه دارین، حتماً در بخش نظرات این صفحه مطرح کنین تا پاسخگوی شما باشیم.

0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات