پنج طرز فکر و اشتباه مخرب در انگلیسی صحبت کردن

پنج طرز فکر و اشتباه مخرب در انگلیسی صحبت کردن

انگلیسی زبان مادری ما نیست و نباید توقع داشته باشیم که هزاران قانون و استثنای این زبان را بلد باشیم. یادگیری یک زبان جدید بسیار سخت است اما  اگر برای خودتان موانعی نسازید که مانع پیشرفتتان شود می توانید این کار را برای خودتان راحت کنید.

رعایت کردن این نکات می تواند به شما کمک کند که پروسه یادگیریتان را آسان تر کنید و آن را به سرگرمی تبدیل کنید.

اشتباه اول

تنها زمانی که در مراحل بسیار ابتدایی یادگیری هستید نیاز به ترجمه کردن دارید. اما زمانی که دایره لغاتتان کمی گسترده تر شد باید فکر کردن به زبان مادری و ترجمه کردن هر چیزی را کنار بگذارید، چرا که این کار تمرکز شما را محدود می کند و سرعت پیشرفت شما را کم می کند. وقتی با کسی صحبت می کنید، سعی کنید با تمرکز بر روی کلماتی که بلدید منظور او را متوجه شوید.

اشتباه دوم

ترس یک مانع بزرگ در روند یادگیری است که می تواند پیشرفت شما را دچار مشکل کند.

اگر قواعد گرامر را می دانید ولی در مکالمه مشکل دارید، به این معنا نیست که باید از صحبت کردن اجتناب کنید. به واکنش احتمالی دیگران و حرفی که ممکن است بزنند توجه نکنید. هر انسانی اشتباه می کند و از اشتباهاتش برای بهتر شدن درس می گیرد.

اشتباه سوم

حرفهای منفی را کنار بگذارید. تفکرات منفی نه تنها به روند یادگیری و پیشرفت شما کمکی نمی کنند، بلکه آن را مشکل تر هم می سازند. ممکن است گاهی اوقات با خودتان بگویید:

  • چرا من همیشه اشتباه می کنم؟
  • من همیشه اشتباه می کنم و پیشرفت نمی کنم!
  • نمی دونم چجوری این جمله رو بگم.
  • انگلیسی صحبت کردن خیلی برام سخته.

سعی کنید این جملات رو به عبارات مثبت تغییر دهید. به جای اینکه بگویید هیچ وقت پیشرفت نمی کنم باید بگویید من تلاشم را ادامه می دهم و مطمئنم که به زودی پیشرفت می کنم.

به جای اینکه بگویید ببخشید من نمی توانم انگلیسی صحبت کنم و متوجه منظورتان نمی شوم باید بگویید من هنوز در حال یادگیری انگلیسی هستم، ممکن است کمی شمرده تر صحبت کنید؟

مثبت اندیشی به شما کمک می کند سریعتر یاد بگیرید.

اشتباه چهارم

به خودتان سخت نگیرید. بعضی اوقات صرف نظر از تلاش شما، ممکن است با آدمی برخورد کنید که متوجه صحبتهای شما نشود. این موضوع همیشه ممکن است اتفاق بیفتد. پنهان کردن زبان مادری در لهجه ممکن است بسیار سخت باشد. پس به خودتان سخت نگیرید.

اشتباه پنجم

هیچ وقت خودتان را دست کم نگیرید. همانطور که باید روی بهبود مهارتهای صحبت کردنتان  تمرکز کنید، باید زمان کافی هم به تمرین مهارتهای شنیداری، نوشتاری و گفتاری اختصاص دهید. تاثیرات مثبت هر کدام از این مهارتها بر دیگری را دست کم نگیرید. اگر بیرون از کلاس انگلیسی صحبت کردن را تمرین نکنید، توانایی شما برای پیشرفت محدود باقی خواهد ماند. این یکی از مهمترین مواردی است که باید به خاطر داشته باشید. اعتماد به نفس یکی از مهمترین عوامل در یادگیری است و قطعا در سرعت پیشرفت شما تاثیر خواهد گذاشت.

فرصت انگلیسی صحبت کردن را با این نگرانی که دیگران متوجه منظور شما خواهند شد یا نه از دست ندهید. اعتماد به نفس داشته باشید به خودتان بگویید که من میتوانم انجامش دهم. خجالتی و نگران اشتباه کردن نباشید، چرا که فرایند یادگیری و پیشرفت باید یک سرگرمی برای شما باشد.

وقتیکه در خیابان  قدم می زنید، راجع به چیزهایی که اطرافتان می بینید جمله های ساده بسازید. هر روز یک لغت جدید یاد بگیرید و سعی کنید آن را در یک مکالمه استفاده کنید. یک ویدئو سرگرم کننده در اینترنت تماشا کنید و راجع به آن با دوستتان صحبت کنید. درباره گروه موسیقی مورد علاقتان یا هر چیز دیگری که دوست دارید یک مقاله بخوانید.

شرط می بندم  اگر خودتان را باور کنید، از پسش بر می آیید.

0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات