تفاوت Mrs و Ms و Miss در زبان انگلیسی

تفاوت Mrs و Ms و Miss در انگلیسی

عناوین Mrs و Ms و Miss همگی به معنی “خانم” بوده و مسلماً برای خطاب قرار دادن خانم ها بکار برده میشن. هرچند، نمیتونیم از این عناوین به جای هم استفاده کنیم. خطاب قرار دادن افراد با عنوان اشتباه میتونه توهین آمیز باشه، بنابراین باید با تفاوت این سه گزینه کاملاً آشنا بشیم.

کاربرد و معنی Miss چیه؟

عنوان Miss با تلفظ /mɪs/ (میس یا مِس) در قرن هفدهم میلادی به وجود اومد و از اون برای اشاره به یک خانم مجرد یا خانم جوان استفاده میکنیم. این عنوان رو میتونیم همراه با یک اسم و یا به تنهایی بکار ببریم. اگر مردی با حلقه نامزدی به خانمی پیشنهاد ازدواج داده باشه، تا زمانیکه به طور رسمی ازدواج نکنن، همچنان اون خانم به عنوان Miss خطاب میشه. به مثال های زیر توجه کنین:

Excuse me, Miss.

ببخشید، خانم.


Doctor will see you now, Miss Carter.

خانم کارتر، دکتر الان شما رو میبینه.

نکته عنوان Miss میتونه برای توصیف چیزی که یک خانم نماینده اون هست استفاده بشه. به عنوان مثال:

Miss Universe

Miss World

نکته برای اشاره به چند خانم مجرد یا جوان میتونیم از حالت جمع Misses استفاده کنیم.

کاربرد و معنی Mrs چیه؟

اگر خانمی حلقه ازدواج داشته باشه معمولاً به عنوان Mrs با تلفظ /mɪs.ɪz/ (میسیز یا میسِز) خطاب میشه. این عنوان در قرن هفدهم میلادی ایجاد شد و فقط برای خانم های متاهل یا بیوه استفاده میشه.

Hello, Mrs Grant, how are you today?

سلام، خانم گرانت، امروز حالتون چطوره؟

کاربرد و معنی Ms چیه؟

زمانیکه از وضعیت تاهل یک خانم اطلاعی نداریم از عنوان Ms با تلفظ /mɪz/ یا /məz/ (میز یا مِز) استفاده میکنیم. ریشه این عنوان به قرن بیستم میلادی بر میگرده و از دهه 1950 به بعد بسیار محبوب شد، به ویژه در طول جنبش زنان در دهه 1970. به عبارتی عنوان Ms معادل Mr محسوب میشه، عنوانی که به متاهل بودن یا نبودن مردها اشاره نمیکنه. مثال:

What can I do for you, Ms Wood?

چه کاری میتونم براتون انجام بدم، خانم وود؟

جمع بندی تفاوت Mrs و Ms و Miss

  1. هنگام خطاب قرار دادن دختران، زنان جوان و مجرد باید از عنوان Miss استفاده کنیم.
  2. زمانیکه از وضعیت تاهل خانمی مطمئن نیستیم، یا اگر خانمی مجرد باشه و ترجیح بده با عنوانی خنثی از نظر وضعیت تاهل خطاب بشه، از Ms استفاده میکنیم.
  3. هنگام خطاب کردن یک خانم متاهل از عنوان Mrs استفاده میکنیم.

امیدواریم در این مطلب کاربرد صحیح و تفاوت Mrs و Ms و Miss رو بخوبی متوجه شده باشین. در صورتیکه دیدگاه یا سوالی درباره این کلمات دارین، در بخش نظرات این صفحه به اشتراک بگذارین تا پاسخگوی شما باشیم.

منابع انگلیسی مرتبط با این موضوع برای مطالعه بیشتر:

Subscribe
Notify of
1 نظر
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فرشته
زبان آموز
1 سال قبل

عالی و مفید بود