پرکاربردترین زمانها در زبان انگلیسی همراه با آموزش

پرکاربردترین زمان ها در زبان انگلیسی

روی کدوم زمانهای انگلیسی بیشتر تمرکز کنیم؟ برای مکالمه انگلیسی به کدوم بیشتر از همه نیاز داریم؟ برای آشنا شدن با پرتکرارترین و پرکاربردترین زمانها در زبان انگلیسی با ما همراه باشین.

در زبان انگلیسی سه زمان اصلی وجود داره. در واقع این زمانها که شامل گذشته، حال و آینده هستن زمان انجام یک کار یا اتفاق رو نشون میدن. به عنوان مثال جمله “دیشب شام خوردم” در زمان گذشته اتفاق افتاده، جمله “دارم تلویزیون میبینم” در زمان حال اتفاق می افته و جمله “فردا با دوستم به سینما میرم” قراره در آینده اتفاق بی افته.

هر کدوم از این زمانها هم چهار حالت مختلف دارن که نحوه و چگونگی انجام کارها رو نشون میدن. این چهار حالت شامل ساده، استمراری، کامل و کامل استمراری هست. پس اگر سه زمان اصلی ما چهار حالت داشته باشن، در مجموع دوازده زمان داریم.

زمان های گذشته زمان های حال زمان های گذشته
گذشته ساده حال ساده آینده ساده
گذشته استمراری حال استمراری آینده استمراری
گذشته کامل حال کامل آینده کامل
گذشته کامل استمراری حال کامل استمراری آینده کامل استمراری

روی کدوم زمانهای انگلیسی بیشتر تمرکز کنیم؟

برای اکثر افراد یادگیری و استفاده مداوم از 12 زمان انگلیسی کمی مشکل به نظر میرسه. خوشبختانه بیشتر اوقات در مکالمه انگلیسی فقط به چند مورد از این زمانها نیاز داریم. بر اساس مطالعه ای که در پژوهشکده آموزشهای فنی و حرفه ای پراگ در کشور چک انجام شده، پرتکرارترین و پرکاربردترین زمانها در انگلیسی عبارتند از:

  1. زمان حال ساده (57.51%)
  2. زمان گذشته ساده (19.7%)
  3. زمان آینده ساده (8.5%)
  4. زمان حال کامل (6%)
  5. زمان حال استمراری (5.1%)

مسلماً زبان انگلیسی مورد استفاده ما برای صحبت کردن با نوشتن متفاوت هست. زبانی که ما با دوستانمون صحبت میکنیم با زبانی که در محل کار استفاده میکنیم متفاوت هست. از اونجایی که مهمترین جنبه یادگیری و استفاده از زبان انگلیسی برای اکثر افراد صحبت کردن در موقعیت های روزمره محسوب میشه، قسمتی از یک سریال محبوب آمریکایی به نام دختران گیلمور رو انتخاب کردیم تا متوجه بشیم نتایج این مطالعه تا چه حد با گفتگوهای طبیعی و روزمره شباهت داره.
در این قسمت 43 دقیقه ای از سریال تنها 7 زمان از 12 زمان انگلیسی استفاده شده بود. نتایج تحقیق ما رو در جدول زیر مشاهده کنین:

زمان دفعات استفاده درصد
حال ساده 504 72.3
گذشته ساده 88 12.6
آینده ساده 42 6
حال استمراری 40 5.7
حال کامل 13 2
گذشته استمراری 8 1.15
حال کامل استمراری 2 0.3

همونطور که مشاهده میکنین، سه ردیف اول تحقیق مختصر ما با نتیجه مطالعه منتشر شده همخوانی زیادی داره. موضوع قابل توجه استفاده بسیار زیاد از زمان حال ساده در مکالمات زبان انگلیسی هست. علاوه بر این، چهار حالت مختلف زمان حال حدود 80% از کل زمان های استفاده شده در این مکالمه 43 دقیقه ای رو تشکیل دادن.

توجه برای یادگیری زمان های ذکر شده در جدول روی عنوان اونها کلیک کنین.

نتیجه گیری

بر اساس آمار و ارقامی که مشاهده کردیم، متوجه میشیم که زبان آموزها باید بیشترین تمرکز و تلاششون رو روی یادگیری زمان حال ساده و تمرین مکرر این زمان بسیار مهم بگذارن. علاوه بر این، حالت ساده زمان های دیگه از جمله زمان گذشته ساده و زمان آینده ساده اهمیت و کاربرد ویژه ای داره.

در نهایت از این اطلاعات به عنوان یک راهنما استفاده کنین، نه به عنوان یک قانون. از اون برای برنامه ریزی نحوه اختصاص وقتتون به یادگیری زمان های مختلف استفاده کنین. مسلماً یادگیری نحوه استفاده صحیح از زمان حال ساده اهمیت و مزایای بیشتری نسبت به یادگیری زمان آینده کامل استمراری داره. هرچند برای افرادی که قصد دارن در آزمون های زبان انگلیسی مثل تافل یا آیلتس شرکت کنن، استثنایی وجود نداره و باید برای همه زمان ها به یک اندازه اهمیت قائل بشن.

منابع انگلیسی مرتبط با این موضوع برای مطالعه بیشتر:

Subscribe
Notify of
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات