تفاوت ago و back و before و earlier در زبان انگلیسی

تفاوت ago و back و before و earlier

کلمات زیادی در زبان انگلیسی برای اشاره به زمان وجود داره. در این مطلب در مورد نحوه استفاده و تفاوت ago و back و before و earlier صحبت میکنیم. این چهار کلمه جزو قیدهای مهمی هستن که میتونیم برای اشاره به زمان گذشته بکار ببریم. کاربرد این کلمات تا حدود زیادی مشابه هست و فقط تفاوت هایی در نحوه استفاده از اونها وجود داره.

کاربرد ago و back چیه؟

از قید ago برای اشاره به یک زمان در گذشته پیش از زمان کنونی استفاده میکنیم. یعنی اگر عملی چهار روز پیش (four days ago) اتفاق افتاده باشه، در زمان کنونی چهار روز از وقوع اون گذشته. به مثال های زیر توجه کنین:

The match started twenty minutes ago.

مسابقه بیست دقیقه پیش شروع شد.


Nima’s cat died 6 years ago.

گربه نیما 6 سال پیش درگذشت.


My husband and I met 5 years ago, when we were at university.

من و همسرم پنج سال پیش وقتی در دانشگاه بودیم با هم آشنا شدیم.

از قید back هم دقیقاً مثل ago استفاده میکنیم، با این تفاوت که غیر رسمی تر بوده و بیشتر در مکالمات روزمره استفاده میشه. به عنوان مثال:

I moved to London about five years back.

حدود پنج سال پیش/قبل به لندن نقل مکان کردم.


I sent Mona a gift four months back.

چهار ماه پیش/قبل برای مونا یک هدیه فرستادم.

نکته با وجود اینکه کاربرد back از لحاظ گرامری ایرادی نداره، ولی در نوشته های رسمی و آزمون های زبان حتماً از ago استفاده کنین.

کاربرد before و earlier چیه؟

برای اشاره به یک زمان در گذشته قبل از زمان دیگه ای در گذشته از قید before یا earlier استفاده میکنیم. با این تفاوت که earlier یک مقدار جزئی رسمی تر هست. برای درک بهتر موضوع به مثال های زیر دقت کنین:

Yesterday, I missed the bus! I got to the bus stop at 9 a.m., but the bus had left ten minutes before/earlier.

دیروز اتوبوس رو از دست دادم! ساعت 9 صبح به ایستگاه رسیدم، اما اتوبوس ده دقیقه قبلش رفته بود. (یعنی اتوبوس ساعت 8:50 ایستگاه رو ترک کرده بود)


I was very happy when I got this project last month, because I had lost my job three months before/earlier.

وقتی ماه گذشته این پروژه رو گرفتم خیلی خوشحال شدم، چون سه ماه قبلش کارم رو از دست داده بودم. (یعنی 4 ماه پیش کارم رو از دست دادم)

جمع بندی

در این مطلب نحوه استفاده از ago/back و earlier/before برای صحبت در مورد زمان های گذشته رو یاد گرفتیم. به طور خلاصه، دو نکته کلیدی وجود داره که باید به خاطر داشته باشیم:

  1. از ago و back برای اشاره به زمان گذشته از لحظه کنونی استفاده میکنیم.
  2. از before و earlier برای اشاره به زمان گذشته از زمان دیگه ای در گذشته استفاده میکنیم.

امیدواریم در این مطلب نحوه استفاده و تفاوت چهار قید مهم ago و back و before و earlier برای اشاره به زمان گذشته رو بخوبی یاد گرفته باشین. در صورتیکه سوال یا نظری در رابطه با این موضوع دارین، حتماً در بخش نظرات این صفحه به اشتراک بگذارین.

Subscribe
Notify of
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات