پیشرفت در مکالمه انگلیسی: هفت روش موثر برای موفقیت شما

پیشرفت در مکالمه زبان انگلیسی

برای یادگیری و پیشرفت در مکالمه زبان انگلیسی باید چیکار کنیم؟ ویژگی هایی مثل پشت کار، انگیزه و نگرش مثبت در یادگیری هر موضوعی به شما کمک میکنه. در مورد یادگیری یک زبان، علاوه بر این ویژگی ها، نکات و روش های خاصی وجود داره که باعث پیشرفت شما و دستیابی به اهداف تون میشه. در این مطلب قصد داریم شما رو با هفت روش ساده و کاربردی برای یادگیری و پیشرفت در مکالمه زبان انگلیسی آشنا کنیم.

زبان تون رو خراب کنید و از نو بسازید

برای صحبت کردن به زبان انگلیسی، باید قادر باشیم که چندتا کار رو همزمان انجام بدیم: دانستن و انتخاب کلمات مناسب، دانستن گرامر و ساختن جملات صحیح، دانستن و استفاده کردن از تلفظ ها، استرس ها و آهنگ های درست و بجا. برای اینکه زبان انگلیسی رو بصورت روان و سلیس صحبت کنیم، ابتدا باید این مهارت ها رو بصورت جداگانه تمرین کنیم. زمانی که به سطح قابل قبولی از این مهارت ها رسیدیم، باید اونها رو کنار هم قرار بدیم و دوباره تمرین کنیم. به زبان عامیانه، باید زبان مون رو خراب کنیم و دوباره از نو بسازیم.

به زبان انگلیسی فکر کنید

فکر کردن به زبان انگلیسی یک راه عالی برای تقویت مکالمه است که میتونید در هر زمان و هر مکان انجام بدید. به عنوان مثال در مترو، تاکسی یا اتوبوس، افراد دیگه رو در ذهنتون توصیف کنید (چه لباسی پوشیدن، چیکار میکنن، یا چجور شخصیتی ممکنه داشته باشن). زمانی که خونه هستید، کارهایی که انجام میدید رو در ذهنتون توضیح بدید (چه غذایی میخواید درست کنید؟ چه مواد غذایی برای اینکار لازم دارید؟). یا شب قبل از خواب، به کارهایی که در طول روز انجام دادید به زبان انگلیسی فکر کنید.

صدای خودتون رو ضبط کنید

شاید علاقه ای به شنیدن صدای خودتون نداشته باشید، اما این روش برای متوجه شدن ایرادهای گفتاری شما بسیار مفیده. هنگام تمرین مکالمه، صدای خودتون رو ضبط کنید و بعداً بهش گوش کنید. برای نتیجه بهتر میتونید از دوستانی که سطح زبان انگلیسی بالاتری دارند کمک بگیرید و نقاط ضعف و قوت خودتون رو در مکالمه تشخیص بدید.

به عنوان مثال میتونید قبل از خواب، اتفاقات اون روز رو به زبان انگلیسی ضبط کنید و بعد از چند ماه با گوش دادن به اونها، پیشرفت و حتی نقاط ضعف تون رو به راحتی کشف کنید.

دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید

اگر واقعاً به دنبال پیشرفت هستید، باید با دیگران انگلیسی صحبت کنید. برای اینکار لزوماً به دوست انگلیسی زبان (native) نیاز ندارید. حتماً بین همکاران، دوستان و فامیل افرادی هستند که به زبان انگلیسی صحبت کنند. خجالت نکشید و از این فرصت استفاده کنید. شرکت در کلاس های مکالمه هم علاوه بر تقویت زبان انگلیسی، شانس شما رو برای پیدا کردن دوست انگلیسی زبان بیشتر میکنه.

تعامل کردن رو یاد بگیرید

گفتگو یا مکالمه در واقع یک تعامل محسوب میشه که علاوه بر صحبت کردن، شامل شنیدن هم میشه. در هنگام مکالمه، با استفاده از روش هایی مثل تاکید بر روی کلمات مهم و کلیدی، تشریح کردن مباحث پیچیده، و یا استفاده از عباراتی مانند “منظورمو متوجه میشی؟” (You know what I mean) یا “موافق نیستی؟” (Don’t you agree) از درک کردنِ طرف مقابل اطمینان حاصل کنید. به طرف مقابل فرصت صحبت کردن بدید و از موضوع حرف ها و پاسخ هاشون برای ادامه مکالمه کمک بگیرید.

از زبان بدن استفاده کنید

استفاده از زبان بدن به شما این امکان رو میده که منظور تون رو واضح تر به طرف مقابل برسونید. ارتباطات غیر کلامی در گفتگو تاثیر زیادی دارند، پس از حرکات بدن و حالت صورت تون برای نشون دادن تاکید، تعجب، علاقه، انزجار و … استفاده کنید. وقتی به صحبت طرف مقابل گوش میدید، با تکون دادن سر و چشم، متوجه شدنِ موضوع رو نشون بدید.

و در آخر شجاع باشید

پیشرفت در مکالمه زبان انگلیسی به انگیزه و نگرش مثبت نیاز داره. خجالت نکشید و از هر فرصتی برای گفتگو استفاده کنید. یادتون باشه که هر اشتباه، فرصتی برای یاد گرفتنه. پس شجاع باشید و از اشتباه کردن نترسید.

اگر شما هم روشی برای پیشرفت در مکالمه انگلیسی سراغ دارید حتماً در بخش نظرات این صفحه با ما و زبان آموزهای دیگر به اشتراک بگذارید.

0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات