تفاوت between و among در زبان انگلیسی

کاربرد و تفاوت between و among در زبان انگلیسی

تو این مطلب نحوه استفاده صحیح و تفاوت between و among رو همراه با مثال و نکات کاربردی بررسی میکنیم. این دو کلمه در زبان فارسی به معنای “بینِ” یا “در میانِ” ترجمه میشن. ولی در زبان انگلیسی از لحاظ کاربرد با هم متفاوت هستن.

تفاوت between و among چیه؟

متاسفانه خیلی از سایت ها و منابع آموزش زبان به این موضوع اشاره میکنن که “در مورد دو چیز مجزا از between استفاده میشه (اشتباه) و “برای بیش از دو چیز از among”. اشتباهی که در این توضیح وجود داره اینه که between فقط و لزوماً در مورد دو چیز استفاده نمیشه.

کاربرد between

تا زمانیکه چیزها، شخص ها یا مکان هایی که در موردشون صحبت میکنیم قابل تمایز و مجزا باشن میتونیم از between استفاده کنیم. حالا این چیزها میخواد دو تا باشه یا ده تا. برای درک بهتر این مسئله به مثال زیر توجه کنین:

Iman had to choose between a bicycle, a train set, a pair of sneakers, and a backpack for his birthday present.

ایمان برای کادوی تولدش مجبور بود بین دوچرخه، مجموعه قطار، یک جفت کفش ورزشی و کوله پشتی یک کدوم رو انتخاب کنه.

I’m trying to choose between the brown hat, the black hat, and the beige hat.

من دارم سعی میکنم بین کلاه قهوه ای، کلاه سیاه و کلاه بژ یکی رو انتخاب کنم.

همونطور که در مثال های بالا مشاهده کردین انتخاب بین بیشتر از دو چیز صورت گرفت و به درستی از between استفاده کردیم. پس لزوماً از between فقط برای انتخاب بین دو چیز استفاده نمیکنیم.

نکته: زمانیکه در مورد فاصله و فضای بین چیزها صحبت میکنیم، between معمولاً به معنی“وسط” بوده و قانون قابل تمایز و مجزا بودن در موردش صدق نمیکنه. به عنوان مثال:

Reza drove too quickly between the cars.

رضا خیلی سریع از بین / وسط ماشینها رانندگی کرد.

مشاهده مطلب تفاوت during و while در زبان انگلیسی

کاربرد among

از among وقتی استفاده میکنیم که بخوایم در مورد چندتا (3 تا یا بیشتر) چیز، شخص یا مکان که قابل تمایز نیستن و به عنوان یک گروه بهشون نگاه میشه صحبت کنیم. به مثال های زیر دقت کنین:

Iman had to choose among all the toys.

ایمان باید از بین همه اسباب بازی ها یکی رو انتخاب میکرد.

I’m trying to choose among these hats.

دارم سعی میکنم از بین این کلاه ها یکی رو انتخاب کنم.

تو این مثال ها دیگه تفاوت اسباب بازی ها و رنگ کلاه ها مطرح نیست. از اونجایی که all the toys همشون اسباب بازی بوده و these hats همه کلاه هستن و حرفی از تفاوت هاشون نشده، پس از among استفاده کردیم.

نکته: بین کلمات among و amongst تفاوتی وجود نداره. استفاده از واژه among خصوصاً در زبان انگلیسی آمریکایی (American English) رایج تر بوده و قدمت بیشتری هم داره.

امیدواریم تو این مطلب کوتاه کاربرد و تفاوت کلمات مهم between و among رو کاملاً متوجه شده باشین. اگه هنوز سوالی در این زمینه دارین حتماً در بخش نظرات این صفحه به اشتراک بگذارین.

Subscribe
Notify of
2 نظر
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Ramin
زبان آموز
5 سال قبل

Excellent

no name
زبان آموز
5 سال قبل

well done